Słownik Działań Online

Marketing internetowy oraz e-commerce są pełne specjalistycznych terminów. Ten słownik pomoże Ci zrozumieć kluczowe pojęcia związane z działaniami online.

A – Automatyzacja Marketingu

Proces wykorzystujący narzędzia do automatycznego zarządzania kampaniami reklamowymi, e-mail marketingiem i analizą danych.

B – Blogowanie

Tworzenie treści na blogu jako sposób na budowanie autorytetu marki i poprawę SEO.

C – Content Marketing

Strategia marketingowa polegająca na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści w celu przyciągnięcia klientów.

D – Digital Advertising

Reklama cyfrowa obejmująca kampanie w wyszukiwarkach, mediach społecznościowych oraz sieciach reklamowych.

E – Email Marketing

Komunikacja z użytkownikami za pomocą wiadomości e-mail w celach sprzedażowych i informacyjnych.

F – Facebook Ads

Płatna reklama w ekosystemie Facebooka, w tym na Instagramie i Messengerze.

G – Google Ads

Płatna reklama w wyszukiwarce Google oraz w sieci reklamowej Google.

H – Hashtagi

Słowa kluczowe poprzedzone znakiem #, wykorzystywane w mediach społecznościowych do kategoryzacji treści.

I – Influencer Marketing

Współpraca z influencerami w celu promocji produktów lub usług.

J – Jakość Treści

Kluczowy czynnik wpływający na SEO i zaangażowanie użytkowników.

K – KPI (Key Performance Indicators)

Kluczowe wskaźniki efektywności używane do mierzenia skuteczności działań online.

L – Lead Generation

Proces pozyskiwania potencjalnych klientów poprzez działania online.

M – Marketing Automation

Automatyzacja procesów marketingowych w celu poprawy skuteczności kampanii.

N – Native Advertising

Reklama natywna, wkomponowana w treść strony internetowej.

O – Optymalizacja Konwersji

Proces poprawy skuteczności strony internetowej w celu zwiększenia liczby konwersji.

P – PPC (Pay Per Click)

Model płatnej reklamy, w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie w reklamę.

Q – Quality Score

Ocena jakości reklamy Google Ads, wpływająca na jej koszt i skuteczność.

R – Remarketing

Ponowne kierowanie reklam do użytkowników, którzy odwiedzili stronę, ale nie dokonali zakupu.

S – SEO (Search Engine Optimization)

Optymalizacja strony internetowej w celu poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Więcej informacji: Optymalizacja SEO.

T – Targetowanie

Precyzyjne kierowanie reklam do określonych grup odbiorców.

U – UX (User Experience)

Doświadczenie użytkownika na stronie internetowej.

V – Viral Marketing

Marketing wirusowy, oparty na organicznym rozprzestrzenianiu się treści.

W – Web Analytics

Analiza ruchu na stronie internetowej w celu optymalizacji działań marketingowych.

X – XML Sitemap

Mapa witryny pomagająca wyszukiwarkom indeksować stronę.

Y – YouTube Marketing

Strategie promocyjne oparte na treściach wideo.

Z – Zasięg (Reach)

Liczba użytkowników, którzy zobaczyli reklamę lub treść marketingową.

Podsumowanie

Znajomość tych terminów pozwoli Ci lepiej zrozumieć i skuteczniej realizować działania online. Więcej informacji znajdziesz na naszym blogu.

Wyślij formularz a do 24h otrzymasz
darmową wycenę

793 784 145
Pon-Pt: 8:00 - 16:00